Historie Carlack Duitsland
Met een idee in gedachten richtte de ingenieur en knutselaar Helmut Reckling in 1967 Carlack Chemie (Carlack Chemistry) op en begon hij in zijn kleine werkplaats nabij de BodenSee aan de Duits-Zwitserse grens zijn revolutionaire materialen te testen om een nieuwe generatie lakconserveringsmiddelen te vervaardigen.
Een jaar later bereikte Carlack 68 marktrijpheid als de eerste volledig synthetische “autowas”. Carlack 68 was zijn tijd ver vooruit, daarom integreerde Reckling het nummer 68 zelfverzekerd in zijn naam om dit feit te benadrukken. De eerste Carlack 68 was indrukwekkend vanwege de eenvoudige toepassing en de lange levensduur van de lak.
Op eigen kracht een geheel nieuw innovatief product ontwikkelen was een groot succes voor Reckling, maar het was slechts een van de vele mijlpalen op weg naar perfecte autoverzorging. De uitbreiding van onderzoeks- en productiecapaciteiten was de volgende stap. Meedogenloos wijdde Reckling zich aan de verdere ontwikkeling van de Carlack-laktechnologie en begon het assortiment uit te breiden met producten voor onderhoud en verzorging van vliegtuigen en jachten.
Met zeer zuivere ingrediënten worden de producten van Carlack nog steeds met de hand vervaardigd en maken gebruik van de meest complexe productieprocessen. Carlack, Yachtlack, Aerolack en Polylack vertegenwoordigen echte Duitse technische prestaties, vakmanschap en het voortdurende streven om te verbeteren. Toch is het vooral de waardering voor kwaliteit die Carlack in staat heeft gesteld een zeer veeleisende klantenkring op te bouwen. De producten van Carlack genieten een bijzonder uitstekende reputatie bij professionele finishers, botenbouwers en zowel autoprofessionals als -liefhebbers.
Als middelgroot bedrijf ontwikkelde Carlack GmbH zich tot waar het exporteerde naar 35 landen over de hele wereld en heeft distributeurs in Thailand, Indonesië, Australië, Frankrijk, Spanje, het Verenigd Koninkrijk en de VS. Begin 2012 heeft een ouder wordende Helmut Reckling het bedrijf doorgegeven en is Carlack GmbH nu een dochteronderneming van de Zwitserse Max Lehner Group. Doorgedreven investeringen en een zinvolle uitbreiding van het assortiment en de merkomgeving hebben de koers uitgezet voor de opkomst naar een toekomstgericht merk. Onder de nieuwe directeur zijn oude waarden en kwaliteiten behouden en versterkt door voortschrijdende ontwikkelingen in de product- en merkopbouw. Een uitgebreide facelift van de verpakking in 2012 en een heroriëntatie van de productportfolio maakten de weg vrij om het succesvolle pad van het al lang gevestigde merk Carlack voort te zetten.